Geplaatst in Kids talk

Schoolperiode – deel 2

November 2017

Onderweg naar familie om de nieuwste aanwinst te bekijken werd ik gebeld door juffrouw A.
“Riva gaat bijna 4 worden….” hoorde ik ergens verder weg. Ik gaf aan nu geen tijd te hebben om ‘op mijn gemak’ te bellen en vroeg haar of ik later kon terugbellen.

Een dag later had ik de rust om een telefoongesprek te voeren. Riva kwam in aanmerking om in de instroomklas al proef te komen draaien. Vanaf begin december. Uhhh ja oké, leuk, hoe werkt dat? Alles werd duidelijk, 5 dagendelen proef komen draaien op verschillende tijden en dan als je vier bent ga je volle bak naar school.

9 december was de eerste dag, wennen. Maar of het voor Riva wennen was of meer voor mij, daar zijn de meningen over verdeeld.
Nadat ik met beide juffen had gesproken en met het kinderdagverblijf is alles in een stroomversnelling gegaan. Riva was het kinderdagverblijf zat, geen uitdaging meer, geen leeftijdgenootjes. Na de kerstvakantie mocht Riva sowieso de dinsdag al naar school komen (kinderdagverblijf kwam te vervallen).
En zo zaten we in de kerstvakantie met het gezin tijdens het afscheid van Riva bij haar vertrouwde juffies van het kinderdagverblijf). 3 jaar, 10 maanden en een paar dagen…

Toen Riva eenmaal door had dat school mega leuk was, werden het langzaamaan meer dagen, meer momenten op school. Ze ging al naar de overblijf en deed alles super goed en fijn mee!

Tijdens de carnaval (dat hier gevierd wordt maar niet bij ons) werd Riva 4 jaar! Daar waar je (normaal?) stik zenuwachtig bent, als ouder, maar zeker ook als kind. Bracht ik Riva naar school, eindelijk 4 jaar, eindelijk alle dagen naar school! En ik? Ik zat die maandag heerlijk in de sauna. Want ik had immers mijn kind al ruim een maand naar school gebracht, ha wie maakt mij wat… *kuch*

Plaats een reactie