Geplaatst in Kids talk

Schoolperiode – deel 3

Juli 2018

Doordat Riva al sinds de kerstvakantie naar school is gegaan heb ik al meer dan genoeg kunnen proeven van het “schoolplein-leven”.
De serie ‘luizenmoeder’ kwam ongeveer in dezelfde periode op televisie, en eerlijk? Ik vond er geen ruk aan, aan die hele serie niet. Na 2 afleveringen ging ik iedere zondag lekker vroeg te bed. Want manlief wilde de serie wel zien, helaas!

Een instroomklas, tsja. Het woord zegt het als een klas met instroom… tot 1 mei 2018 stroomde de klas vol. De klas startte met 8 kindjes en op het einde waren er 23 kinderen.
Al die tijd heb ik er rekening mee gehouden dat de klas opgesplitst zou gaan worden en dat het fijne klasje niet meer samen zou blijven.
Gelukkig heeft de school een goede middenweg gevonden; de klas is in tweeën opgedeeld en gaat ruilen met een andere klas.
Dus maandag a.s. gaat Riva toch naar haar eigen klas, eigen juf maar met een aantal andere kinderen!
Blij dat Riva met haar vriendinnetjes samen blijft, nooit geweten dat ik dat nu al zou hebben.

Dan heb je natuurlijk ook de schoolplein problemen en je draai daar zien te vinden.
Een echte duidelijke mening heb ik er nog niet over. Wel ben ik blij dat ik een goede klik heb met een aantal ouders.

Plaats een reactie