Geplaatst in Kids talk

Schoolperiode – deel 1

Januari 2017

Door de omgeving werden wij er op geattendeerd Riva (net geen 3) in te schrijven op de basisschool naar wens. Hier in de woonplaats hoef je je kinderen nog niet te schrijven als mama nog zwanger is!

We bezochten één school die iets dichterbij huis was en de openbare ietsjes verder. De basisschool in de wijk sloegen we bewust al over. Dat gaat hem (helaas) niet worden, het kinderdagverblijf zat in deze school en de school voelde niet goed.

School 1, had voor ons bezoek mijn voorkeur. Een mooi oud gebouw met oude elementen. Denk aan, ouderwetse gangen, krakende deuren, grote raampartijen in de klas, glas-in-lood en een echoooooooo. Daar zag ik mijn meisje wel naar school gaan. Helaas dat Riva daar zelf totaal anders over; de hele rondleiding heeft ze huilend aan mijn been gehangen. “Ik wil hier weg!”
Zo kende ik mijn kind niet, kwam het omdat de school leeg was (het was immers buiten schooltijd) ik kon mijn vinger er niet opleggen. Wel wist ik dat dit hem niet ging worden…. niet nu.

De dag er na stond onze afspraak bij school 2. Met iets wat tegenzin stapte ik de school binnen. Een openbare school, niks mis mee. Maar best groot (6 groepen 1/2 is nog al wat!) De directeur wachtte ons op bij de deur, hoe vriendelijk. Hij haalde zelf koffie/thee. En stelde Riva compleet op haar gemak. Ik had een heel ander kind, veel leuke 1 op 1 momenten ervaren tussen meneer M. en Riva.
Een rondleiding terwijl er les gegeven werd, alle deuren werden opgetrokken. Geen vraag was te gek. Ineens was het 2 uur laten en moesten we haasten naar onze volgende afspraak!

Op de dag van het school bezoek aan schoolnummer 2 vertrokken wij voor een week naar Texel. Iets wat we jaarlijks doen in januari zolang Riva nog niet leerplichtig is. Die week heb ik liters tranen gelaten, mijn kleine meisje, loslaten, naar school! Neeeeee!
Bennie en ik waren ergens vrij duidelijk in, Riva gaan we om haar keuze vragen en deze nemen wij mee ik onze keuze.
Riva? Naar welke school zou jij willen straks? School 2! Duidelijker kan je het niet hebben.

En zo schreven wij Riva in op de openbare school, die grote.

 

Plaats een reactie